lørdag 18. februar 2012

Mer penger... Ja, takk..

Fikk akkurat brev fra NAV. Min søknad er innvilget.
Må ærlig innrømme at jeg ikke helt forstår denne regelen. Men altså når Lillegutt har delt bosted, så får vi utvidet barnetrygd. Det vil si dobbel barnetrygd. Han har jo ikke blitt til to, selv om han bor på to steder. Men jeg takker og bukker. Eller rettere sagt, Lillegutt takker og bukker. Hele barnetrygden går rett inn på hans konto, til senere bruk. Der har vi en avtale om at vi kan ta ut penger for større innkjøp, men må forhøre oss med den andre før vi gjør det.

Men om enten jeg eller mammaen hans inngår ekteskap, eller har vært samboer med en ny i 12 måneder, så mister vi retten til utvidet barnetrygd. Meget merkelig denne reglen her.
Om for eksempel vi hadde splittet barnetrygden i to, da. En barnetrygd til hver. Hadde det ikke da gått utover den andre, den som ikke giftet seg, eller har fått samboer. Hvordan skulle man da delt barnetrygden? Mulig jeg ikke helt skjønner hvordan denne utvidede barnetrygden funker. Men Lillegutt får altså nå dobbelt så mye penger (til senere bruk).
Det er vel ingen hemmelighet at NAV har et noe innviklet system.

Neste oppgave innen økonomi: Melde fra til Skatt Øst at vi skal ha skatteklasse 1 annethvert år.

God helg. Nå skal vi på kino. Happy Feet 2.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar