lørdag 21. juli 2012

Ekspedisjon Fjellheimen del 1 - forberedelser

 Da har vi bestemt oss. Denne sommerferien skal handle om norsk natur, fjell og vidde. 

Vi hadde vår første feriedag sammen i dag. Nå skal vi tilbringe litt over to uker sammen, uten jobb og barnehage. Jeg har en stund nå ikke hatt peiling på hva vi skal finne på denne sommeren. Eneste jeg hadde klart å finne på var en helgetur til København. Men nå har vi altså funnet ut hva jeg skal drive med resten av de to ukene. Vi skal på ekspedisjon.
Selve ekspedisjonen vil jo ikke vare i mer enn maks tre dager. Men det er mye forberedelser for selv en liten tur. Vi vet foreløpig ikke helt hvor turen vil gå. Men den vil nok mest sannsynlig gå i område rett utenfor Rondane.

Lillegutt har aldri sovet ute i telt, så dette er helt klart noe av det første jeg tenkte på. Hvordan skal vi tilvenne oss telt soving, så det ikke blir skummet? Lillegutt er vel litt pysete og skeptisk til mange ting, og jeg vil helst unngå en krakilsk unge "langt" inne på fjellet. 

Så forberedelse del 1 sto altså av å sette opp teltet i hagen, finne frem soveposen, og leke telttur.

Dette funket veldig bra, og Lillegutt gleder seg nå masse til neste del av Ekspedisjons forberedelsene. For da skal vi nemlig ut på ordentlig tur. Det blir en kort tur i Nordmarka, med telt og fiskestang.

Så følg med...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar