onsdag 21. mars 2012

Syk, syk, og syk...

Lillegutt er hjemme fra barnehagen i dag og.
Sist uke var han hjemme hele uka pga. vannkopper. Og mandag og idag har han hvert hjemme pga. forkjølelse og veldig slapp.

Vannkoppene var litt sånn planlagt sykdom. For han dro på besøk til sin "liksom-fetter", som hadde vannkopper. Alle skal jo ha vannkopper. Og vannkoppene gjør jo en god jobb med immunforsvaret til senere tid. Så to uker etter besøket, kom prikkene. Jeg hadde egentlig tenkt til å skrive at vannkopper var en snill sykdom, for i starten var han egentlig ikke så veldig syk. Hadde bare prikker og litt feber. Men så kom det noen netter med kløing. Og jeg syntes så synd på han. Han klarte ikke å ligge stille, lå og vrei seg, og rista av ukomfortabelhet hele natta igjennom. 

Så når vannkoppene var på god retrett, kom forkjølelsen. Nesa rant, feberen kom tilbake for fult. Og alle var egentlig ganske dritt lei av å være hjemme. 

Igjen må jeg bare si at moren og jeg har et godt samarbeid. Han fikk jo vannkoppene den uka han var hos moren sin. Men jeg lovet å hjelpe til så mye jeg kunne. Dessverre hadde jeg endel jobbing på kveldstid den uka. Blir jo sånn at jeg planlegger mye jobbing de ukene jeg ikke har han. Men jeg fikk vært to dagen hjemme med han fra barnehagen. Også sov han en natt hos meg, for å avlaste mor litt. Men jeg skulle ønsket jeg kunne hjulpet litt mer, for det er veldig tungt å være alene med syk gutt, en hel uke. 

Denne uken er han jo hos meg. Vi ble hjemme fra barnehagen på mandag for han var veldig slapp på søndag. Men så tenkte vi at vi skulle prøve oss i barnehagen på tirsdag. Det gikk greit der og da. Men etter turninga den ettermiddagen, sto feberen og banket på igjen. Så da måtte vi bli hjemme i dag også. 
Akkurat nå er formen bra, og jeg håper han holder seg der ut kvelden. Men om han trenger å være hjemme i morgen håper jeg moren hans vil være der og kan hjelpe til litt. Og det vet jeg vel egentlig at hun vil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar